Про розумові здібності наших людей уже давно відомо багато хорошого. Українці можуть дуже багато чого, тільки на відміну від західних винахідників і вчених, у нас все тримається на голому ентузіазмі. Але й цього деколи достатньо, щоб придумувати геніальні речі і з гордістю представляти країну на міжнародних змаганнях.
Студенти харківського Національного автодорожнього університету придумали унікальний екомобіля. Машину назвали «ХАДІ-34».
- Цей автомобіль не ставить за мету встановити рекорд швидкості, а ставить за мету економити паливо, і проїхати максимальну дистанцію на одному літрі палива, - пояснює завідувач кафедрою автомобілів харківського Національного автодорожнього університету Валерій Клименко.
На колесах машини спеціальна гума, у якої тертя об асфальт в п'ять разів нижче, ніж у велосипеда. Автомобіль важить всього 41 кілограм, і його може підняти майже будь-який. У нього є й інші переваги - аеродинамічна форма.
- Аеродинаміка починається від носа і закінчується через п'ять метрів після машини. Тут така форма зроблена, що дуже плавно розсовує повітря, ззаду він сходиться, і не перемішується, - говорить пілот екомобіля Олександр Сергієнко.
Двигун, паливний бак і трансмісія - ось і вся начинка автомобіля. Самі винахідники - студенти - називають «ХАДІ-34» чимось середнім між автомобілем, велосипедом і мотоциклом. Крім того, їм дуже легко керувати.
Потужність двигуна екомобіля - півтори кінські сили. Але і цього цілком достатньо, щоб на п'ятдесят метрів розігнати автомобіль до сорока кілометрів на годину. Паливний бак розміром з просту пляшку, але всього один літр бензину дозволяє проїхати понад півтисячі кілометрів. Є одне «але» - машина дуже погано переносить вітчизняні дороги.
- Я смикаю ручку, у мене завівся двигун. У мене є тут ручка газу. Який-то режим можу виставити, він буде так стояти. І коли я поставив газ, перша передача стоїть, і далі перемикаю передачі. Після гонки я виходив на трасу помацати руками. У тих місцях, де машина стрибала, я відчував нерівності, насправді виявилося перевищення до трьох міліметрів, - каже Олександр Сергієнко.
Нещодавно цей автомобіль брав участь у змаганнях, які проходили в Німеччині. Наша команда побувала на цих змаганнях вперше, а конкурс проходив вже в двадцять шостий раз. Мета проста - проїхати якомога більше, а палива витратити якомога менше. Учасників було 69, а українці зайняли двадцять перше місце. На «ХАДІ-34» вони проїхали 570 кілометрів. Наступного разу обіцяють покращити результат.