1.03.09 - Пробачена неділя
Що за день?
1 березня 2009
Цього дня в церквах на літургії читається Євангеліє з частиною з Нагірної Проповіді, де йдеться про прощення образ ближнім, без чого ми не можемо одержати прощення гріхів від Отця Небесного, про піст, і про збиранні небесних скарбів.
Згідно з цим Євангельські читанням, християни мають благочестивий звичай просити в цей день один в одного прощення гріхів, ведених і невідомих образ і приймати всі заходи до примирення з ворогуючими.
Це перший крок на шляху до Великого посту. Тому цю неділю прийнято називати Прощена неділя.
Остання неділя перед початком Великого поста іменується Церквою Тижнем сиропустной оскільки саме сьогодні закінчується вживання в їжу молочних продуктів. Церква нагадує нам про вигнання Адама і Єви з раю за непослух і невоздержаніе. Цього дня після вечірнього богослужіння в храмах здійснюється особливий чин прощення, коли священнослужителі та прихожани взаємно просить один в одного прощення, щоб вступити у Великий піст з чистою душею, примирилися з усіма ближніми. Тому цей день відомий як Прощена неділя.
Вигнання праотців наших із раю за непослух і невоздержаніе, втрата ними невинного блаженного стану гідно сліз і покаяння. Біду, яка була вкинена людство пристрасть себялюбія і плотоугодія вселяє: як важливі в справі благочестя і порятунку пост і інші справи самовіддано, і як небезпечні почуттєві гріховні задоволення.
Пост, за словами Євангелія, проізносімим Церквою, є час, зручне для стяжанія духовних скарбів подібно до того, як буває іноді особливо зручний час для збирання та збільшення тимчасових благ - є справжній день для делание благих справ.
Згідно зі словами Євангелія, читаємо в останній день перед Великим постом, вселяють прощати ближнім прогріхи та примирять со всеми, в стародавні часи пустельника Єгипетські збиралися в останній день сирній тижні для сукупної молитви і, випросити один в одного прощення та благословення, розходилися, по закінченні вечірні, по нетрях і пустинях для усамітнення подвигов в продовження Чотиридесятниці: ворота обителі укладалися до тижня Ваій, в яку пустинною-подвижники звичаєм поверталися до монастиря.
А тепер благочестиві сини Православної Церкви в останні дні сирній тижні, по древньому благочестиво звичаєм, на знак взаємного примирення та прощення, моляться про померлих і відвідують один одного в продовження сирної седмиці. А в недільний день цієї седмиці, по здійсненні загального прощення у храмі на вечірньому богослужби, на знак примирення і освячення, постановлено Церквою для віруючих цілували священні зображення Бога і святих.
Згідно з цим Євангельські читанням, християни мають благочестивий звичай просити в цей день один в одного прощення гріхів, ведених і невідомих образ і приймати всі заходи до примирення з ворогуючими.
Це перший крок на шляху до Великого посту. Тому цю неділю прийнято називати Прощена неділя.
Остання неділя перед початком Великого поста іменується Церквою Тижнем сиропустной оскільки саме сьогодні закінчується вживання в їжу молочних продуктів. Церква нагадує нам про вигнання Адама і Єви з раю за непослух і невоздержаніе. Цього дня після вечірнього богослужіння в храмах здійснюється особливий чин прощення, коли священнослужителі та прихожани взаємно просить один в одного прощення, щоб вступити у Великий піст з чистою душею, примирилися з усіма ближніми. Тому цей день відомий як Прощена неділя.
Вигнання праотців наших із раю за непослух і невоздержаніе, втрата ними невинного блаженного стану гідно сліз і покаяння. Біду, яка була вкинена людство пристрасть себялюбія і плотоугодія вселяє: як важливі в справі благочестя і порятунку пост і інші справи самовіддано, і як небезпечні почуттєві гріховні задоволення.
Пост, за словами Євангелія, проізносімим Церквою, є час, зручне для стяжанія духовних скарбів подібно до того, як буває іноді особливо зручний час для збирання та збільшення тимчасових благ - є справжній день для делание благих справ.
Згідно зі словами Євангелія, читаємо в останній день перед Великим постом, вселяють прощати ближнім прогріхи та примирять со всеми, в стародавні часи пустельника Єгипетські збиралися в останній день сирній тижні для сукупної молитви і, випросити один в одного прощення та благословення, розходилися, по закінченні вечірні, по нетрях і пустинях для усамітнення подвигов в продовження Чотиридесятниці: ворота обителі укладалися до тижня Ваій, в яку пустинною-подвижники звичаєм поверталися до монастиря.
А тепер благочестиві сини Православної Церкви в останні дні сирній тижні, по древньому благочестиво звичаєм, на знак взаємного примирення та прощення, моляться про померлих і відвідують один одного в продовження сирної седмиці. А в недільний день цієї седмиці, по здійсненні загального прощення у храмі на вечірньому богослужби, на знак примирення і освячення, постановлено Церквою для віруючих цілували священні зображення Бога і святих.
Обговорити на форумі
Подібні публікації