23 квітня - Ярило Вешній
Що за день?
23 квітня 2009
У цей день проводиться важливий обряд - Отмиканіе Землі, або по-іншому - зародилося. У цей день Ярила «отмикает» (запліднюється) Мати сиру-Землю і випускає росу, від чого починається бурхливе зростання трав.
Якщо сприятиме погода, в цей день відбувається урочистий вигону худоби на пасовищі - на Яріліну росу. Перед виженуть скотина, господарі гладити тварин по хребту Фарбований в червоний або жовто-зелений колір яйцем, яким потім обдаровує пастуха. Після чого худобу виганяли гілкою верби у двір і годували «бяшкамі» - особливими хлібці. Перед виженуть з двору під ноги скотини викладали пасок, щоб вона переступила через нього. Це робилося для того, щоб худоба знав дорогу додому. Випасають худобу до тих пір, поки роса спаде.
Просили Ярілу - покровителя пастухів, охоронець домашнього худоби та Вовчі Пастиря - оберечь худобу від усякого хижого звіра.
Крім цього, вперше після зими виганяє до зари худобу на траву. Рано вранці молодь обходила всі двори з вироком:
Ти спаси скотінушку,
Нашу сіротінушку,
Всю жівотінушку,
У полі, та за полем,
У лісі, та за лісом,
У лісі за горами,
За широкими доламі,
Дай ти скотини траву та воду,
А злому ведмідь пень та колоду!
Пастух гуде в ріжок, сповіщені народ про початок обряду «обходу», після чого, взявши в руки решето, тричі обходить стадо посолонь (на життя) і тричі протівосолонь (на смерть).
Після правильно проведеного обряду навколо стада вибудовувалися невидимая чарівна огорожу, яка захищала «від змія повзучого, від ведмедя могучего, від вовка бегучего». Після чого чарівний коло замикається залізним замком.
На Ярілу запахівалі ріллю, говорили: «На Ярілу виїжджає і лінивий соха».
З цього дня починаються весняні весілля. Чоловіки і жінки катаються по полях, сподіваючись за допомогою чудодійною роси стати сильними та здоровими. Вечір закінчувався всеобщим гуляння.
Якщо сприятиме погода, в цей день відбувається урочистий вигону худоби на пасовищі - на Яріліну росу. Перед виженуть скотина, господарі гладити тварин по хребту Фарбований в червоний або жовто-зелений колір яйцем, яким потім обдаровує пастуха. Після чого худобу виганяли гілкою верби у двір і годували «бяшкамі» - особливими хлібці. Перед виженуть з двору під ноги скотини викладали пасок, щоб вона переступила через нього. Це робилося для того, щоб худоба знав дорогу додому. Випасають худобу до тих пір, поки роса спаде.
Просили Ярілу - покровителя пастухів, охоронець домашнього худоби та Вовчі Пастиря - оберечь худобу від усякого хижого звіра.
Крім цього, вперше після зими виганяє до зари худобу на траву. Рано вранці молодь обходила всі двори з вироком:
Ти спаси скотінушку,
Нашу сіротінушку,
Всю жівотінушку,
У полі, та за полем,
У лісі, та за лісом,
У лісі за горами,
За широкими доламі,
Дай ти скотини траву та воду,
А злому ведмідь пень та колоду!
Пастух гуде в ріжок, сповіщені народ про початок обряду «обходу», після чого, взявши в руки решето, тричі обходить стадо посолонь (на життя) і тричі протівосолонь (на смерть).
Після правильно проведеного обряду навколо стада вибудовувалися невидимая чарівна огорожу, яка захищала «від змія повзучого, від ведмедя могучего, від вовка бегучего». Після чого чарівний коло замикається залізним замком.
На Ярілу запахівалі ріллю, говорили: «На Ярілу виїжджає і лінивий соха».
З цього дня починаються весняні весілля. Чоловіки і жінки катаються по полях, сподіваючись за допомогою чудодійною роси стати сильними та здоровими. Вечір закінчувався всеобщим гуляння.
Обговорити на форумі
Подібні публікації